Uniball Univerzum

Csak kreatívan!

Tanulási tippek

2017. május 10. 11:40 - Uni-Verzum

Itt az érettségi, ezért úgy gondoltuk, még a szóbeli vizsgák előtt megosztunk pár tanulási trükköt, hátha hasznosnak bizonyulnak.

537c5c50a0f26560f8de28d688dd3e13.jpg

  1. Edzés: furcsának tűnhet ezzel kezdeni a tanulási trükköket, mégis nagyon fontos. Egy tanulmány szerint, ha megakadunk a tanulásban, irány az edzőterem, vagy valami sport tevékenység. Már egy 15 perces gyakorlatsor javítja a memóriát, és fejleszti a kognitív gondolkodást.
  2. Meditálás: jó módszer a stressz kezelésére, fejleszti a memóriát, önkontrollra és a figyelem összpontosítására tanít.
  3. Együnk Omega-3 zsírsavakat: ezek a zsírsavak kulcsfontosságúak az agyműködéshez, segítenek kontrollálni az agy tanuló és memória központjait (tartalmazza pl.: lazac, hering, dió, mogyoró, chia- és tökmag)
  4. Alvás: sokszor mondjuk, hogy mindenre, csak alvásra nincs időnk. Pedig az elegendő mennyiségű alvás mindenképpen fontos az agyműködéshez, a jó ítélőképességhez, reakció időhöz. Az agy sokkal gyorsabban működik, és “behozza” az alvással töltött órákat.
  5. Vízivás: fontos a hidratáltság, mivel az javítja a reakció időt, válaszhatékonyságot.
  6. Jóga: tökéletes mozgásforma a kognitív hibák csökkentésére.
  7. Hobbi: minden nap fontos, hogy valami tanuláson vagy munkán kívüli tevékenységet is folytassunk. Az agynak szükséges idő a raktározásra, viszont ha valami teljesen a munkától, tanulástól független tevékenységet végzünk, még okosabbak is lehetünk. Célszerű koncentrációt igénylő hobbi, ahol fontos a kéz- és szem koordinációja.
  8. Határidők meghatározása: fontos a jó időbeosztás, így készítsünk terveket, tűzzünk ki célokat, és hozzá reális határidőket. Az idő meghatározásánál vegyük figyelembe a nyugalmi időt is, amely szükséges két tevékenység között.
  9. Nevetés: a relaxáció, nevetés segíti elkerülni a kiégést, de emellett növeli a probléma megoldás hatékonyságát és a kreativitást is.
  10. Mi a motivációnk: tegyük fel a kérdést, hogy miért tanuljuk mindezt. Könnyebb a tanulás, ha azt érezzük, az információ fontos számunkra.

50b2601fa90aa64a0b96f592ec15d1a0.jpg

Tanuljunk meg tanulni

  1. Melegítsük be az agyunkat: lazítsuk el az agyunkat játékokkal, értelmetlen szavak ismétlésével. Ez segít az agyi blokk feloldásában, és segít a rutinszerű folyamatban.
  2. Tanuló barát: hasznos lehet tanuló csoportokhoz csatlakozni, vagy egy tanuló barátot találni.
  3. Környezet ellenőrzése: általánosságban a tiszta, csendes helység alkalmas tanulásra, de érdemes azt is kipróbálni, hogy parkban, kávézóban tanulunk, hogy a rutintól eltérjünk.
  4. Egyszerre csak egy dolog: ugyan sokszor találkozunk a multi-tevékenység istenítésével, ám kutatások szerint ez csak növeli az időt, ami alatt elvégezhető egy tevékenység.
  5. Ne félj a bukástól: egy szingapúri tanulmány szerint azok, akik bonyolult matematikai feladathoz nem kaptak segítséget, nagyobb eséllyel buktak el, ugyanakkor számos megoldással léptek fel, ami segített később hasonló problémák megoldásában.
  6. Önellenőrzés: ellenőrizzük magunkat rendszeresen, ne csak a vizsga előtt. Ezzel kiderülnek a hiányosságok.
  7. Multimédia alkalmazása: minél több úton jutunk egy információhoz, annál valószínűbb, hogy meg is marad. Különböző médiummal más-más módon sajátítjuk el a tudást – pl. olvasás, podcast, YouTube video, hangos ismétlés, kézírás, stb.
  8. Meglévő tudással összekötés: ha össze tudjuk kötni az új ismeretet egy már meglévővel, sokkal gyorsabban fogunk rá visszaemlékezni.
  9. Következtetések levonása: a következtetések levonása segít az információ feldolgozásában és rögzítésében.
  10. Magabiztosság: hidd el, hogy meg tudod csinálni és bízz az intelligenciádban. Kerüld el önmagad összehasonlítgatását másokkal.

263d2cd974d169906c6311e4c56539f0.jpgd3d21b41d4b1109e753e852d201892ef.jpg

Néhány praktikus segítség:

  1. Színes tollak, filcek használata különböző témák jelölésére.
  2. Öntapadós jegyzet papírok a lakás különböző részeire, amikre emlékeztetőket írunk.
  3. Rajzok, ábrák készítése – a legtöbb ember vizuális típus, így egy rajz könnyebben eszünkbe juttatja, amire emlékeznünk kellene.
  4. Tanuló kártyák készítése: egyrészt már a készítés során tanulunk, másrészt pedig könnyedén magunkkal vihető bárhova.
  5. Lista készítése: segít nyomon követni, mi van már kész, és mi van még hátra.
  6. Szünetek tartása: két rész között 15 perc szünet segít a regenerációban.
  7. Szép környezet, füzetek: ugye, mennyivel kellemesebb egy szép füzetből tanulni vagy ott, ahol szeretett dolgok vesznek körül?
  8. Gondolat térkép használata: segíti összekötni az egyes részeket, és keretbe foglalni.
  9. Egészséges ételek fogyasztása: a könnyű, friss, egészséges ételek, gyümölcsök fogyasztása jó a testnek, és a tanulásban is segít, mivel nem terheli meg a gyomrot, nem álmosít.
  10. Zene: sokaknak segít a zenehallgatás tanulás közben, így erre is érdemes odafigyelni.

11cf19766ea9c2ba4cd40f011a5c60fe.jpg

5663f16285e487553163c6536e66cc80.jpg

képek forrása: Pinterest

A bejegyzés trackback címe:

http://uniballuniverzum.blog.hu/api/trackback/id/tr8512495195